wtorek, 24 marca 2020

Autoimmune Paleo Protocol - 21 dniowe wyzwanie!

Już jutro rusza nowe wyzwanie - 21 dni na protokole AIP Paleo !

Zapraszam także do grupy wsparcia: Autoimmune Paleo Protocol - 21 dniowe wyzwanie! 💪💪
.
I jak, gotowi na takie wyzwanie? :>
.
.
Pamiętam, jak pierwszy raz zetknęłam się z zasadami diety AIP Paleo - jaki to był dla mnie ogromny szok!

Co prawda byłam już na diecie bez glutenu i nabiału, ale jak to bez jajek, pomidorów i orzechów?!

Moje pytania - to co ja mam jeść? Szynki i kabanosów niet, nawet hummus, groszek, ketchup i ziemniak są niedozwolone?

💚Z perspektywy czasu, na sam początek dam Wam jedną wskazówkę - nie trzeba odstawiać wszystkiego na raz, już od razu tu i teraz.

💚Ja w pierwszej kolejności odzwyczaiłam się od jajek na śniadanie na rzecz paleo owsianek, kokosowych jogurtów, twarożków, zielonych smoothies oraz sałatek z domowymi szynkami czy rybami. Na sam koniec dokonałam (w tym czasie w moich oczach niemożliwego ) - wyeliminowałam pomidory i ziemniaki. Okazało się, że wcale nie są w moim życiu potrzebne do szczęścia . Frytki z batata, ketchup z marchewki czy pizza na spodzie z kalafiora dają radę ;)

💚Cała akcja nie ma na celu rewolucji w Waszym sposobie odżywiania i kuchennych półkach, czy narzucenie ostrych restrykcji (bo od nich też skaczą przeciwciała , dieta nie ma nas stresować, tylko przede wszystkim być smaczna i przyjemna ) - choroba autoimmunologiczna nie oznacza, że masz być na protokole AIP do końca życia - protokół to dieta przejściowa, eliminacyjna, która ma na celu wyciszenie układu odpornościowego, ustalenie nietolerancji pokarmowych, zaleczenie i uszczelnienie jelit. Przejdź na nią wtedy, gdy będziesz gotowa.

💚Osobiście robiłam do niej kilka podejść, zanim ostatecznie udało mi się utrzymać taką dietę przez 3 miesiące. To samo polecam Wam - zapoznajcie się z zasadami, jakich produktów można z powodzeniem używać, a jakich nie, na co zwracać uwagę, jak zaplanować sobie posiłki w zależności od stylu życia czy aktywności fizycznej. Ustalcie Wasze ulubione, sprawdzone źródła białka, węgli i tłuszczy zgodnych z AIP. Może okaże się, że wystarczy wykluczyć tylko jajka, a może tylko rośliny psiankowate, by odczuć ulgę i wyregulować układ trawienny?

💚Na początek skupmy się na tym CO NA PEWNO MOŻNA jeść ;) Nie na tym, bez czego WYDAJE WAM SIĘ, że nie możecie żyć.

💚W tym celu stworzyłam dla Was infografikę z listą dozwolonych produktów:


lista do pobrania w formacie PDF - [AIP PALEO PROTOCOL by alpacasquare]

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

TOP